Lightweight hybrid composites for mobility

Europako Batzordeak “Mugikortasun jasangarri eta adimendunaren estrategia” aurkeztu zuen Ekintza plan batekin batera. Estrategia horrek garraioa aldatu nahi du, eta etorkizunean etorri ahal diren krisien aurrean erresistenteagoa bihurtu. Horren arabera, hemendik 2050era, garraio-sistema adimendu, lehiakor, seguru, irisgarri eta eskuragarri bati esker, emisioak % 90 murriztuko dira. Material arinak gero eta gehiago erabiltzen dira, ibilgailuen fabrikatzaileak pisua murrizten saiatzen baitira errendimendua hobetzeko, erregai eta olio kontsumoa txikiagotzeko eta emisioak murrizteko.

Eskakizun berri horiek betetzeko material berriak ikertzen ari da GAIKER. Zehazki, Europako zenbait proiektutan parte hartzen dugu, erregai berriak sartzeko (hala nola H2) eta material berriak diseinatzeko (FML, esaterako), adibidez, auto elektrikoaren bateria-kutxan erabiltzeko. Horretarako, gure laborategiek baldintza mekanikoak eta suarekiko erreakzio-baldintzak behar bezala egiaztatzen dituzte.

Proiektuak

biosafire2

El principal objetivo de este proyecto es desarrollar una nueva generación de retardantes de llama de base biológica, seguros y sostenibles, que sustituyan las alternativas tóxicas actuales por otras sostenibles de alto rendimiento, al tiempo que se pone a prueba la aplicación del marco de SSbD (diseño seguro y sostenible) y se ofrecen directrices y recomendaciones para su mejora basadas en la experiencia industrial práctica.

fenice

Proiektu honen helburua da FML aluminioan eta konpositean oinarritutako material arinak garatzea, suarekiko portaerari buruzko araudi zorrotzak gainditzeko, suaren kontrako aurreinpregnatuak garatuz.

Fenice       

Foto 56 desarrollo de prepreg 5

C2CC proiektua basaltoaren ondoriozko zuntz mineral berrietan oinarritutako material konposatu zatigarriak ikertzen ari da, biomasatik eratorritako erretxina termogogorgarri berritzaileekin lotuta. Gainera, material konposatu horiek kimikoki “deskonposatu” ziren erretxinak eta zuntz termoplastikoak berreskuratzeko. C2CC proiektuak frogatzen du kontzeptu horren bideragarritasun teknikoa osagai autopropultsatu errealetan, eta autopropultsioko industriaren eta produkzio-instalazioen itxaropenak betetzen dituela.

  Proiektu honek Europar Batasuneko erakunde den Berrikuntzaren eta Teknologiaren Europako Institutuaren (EIT) finantzaketa jaso du, Europako Batzordearen Horizon 2020 ikerketa- eta garapen-programaren esparruan, 1805 zenbakidun kontratuaren pean.

Ikertu: