Automobilgintza

Energia aurrezteko eskaera gero eta handiagoa da, eta, horren ondorioz, ingurumenean ahalik eta eragin txikiena duten garraiobide eraginkorrak garatzen ari da, kontsumoa murriztuz, energia-iturri berriztagarriak erabiliz, eta pisua txikituz. Era berean, gero eta garraiobide seguruagoak eta erosoagoak lortu nahi dira, kalitate, diseinu eta prestazio onekin, eta prezio lehiakorrekin.

Europar Batasunean fabrikatzaileak CO2 emisioak % 27 murriztera behartuta daude. Gainera, 2015eko Plastikoen Ekonomia Zirkularraren Estrategiaren arabera, fabrikatzaileek ibilgailuak osatzen dituzten materialen % 85 berrerabili behar dute, gainerako % 10 energia sortzeko erabili behar dute, eta % 5 bakarrik bota dezakete zabortegira.

Konponbideak

GAIKERen, pisua murrizteko lan egiten dugu, egitura-osagaietan eta egiturazkoak ez diren osagaietan konponbideak eskainiz, eta bai pieza estetikoetan eta material anitzeko sistemetan ere, konpositeak plastikoarekin eta metalekin lotzeko prozesuak garatuz.

Ibilgailu autonomoek eta elektrikoek funtzionaltasun eta konponbide integratu gehiago behar dituzte. GAIKERen horrelako konponbideak eskaintzen ditugu; material eroale eta piezorresistiboak garatzen ditugu, botoiak ezabatzeko ukipen-funtzionaltasuna garatzen dugu, elektronika, sentsoreak, antenak, kableak, eta horietako zenbait funtzio konbinatzen dugu, hala nola pantailatzea edo talkekiko erresistentzia suarekiko portaera on batekin konbinatuz (baterien tapak eta kutxak, esaterako). Gainera, akaberetan lan egiten dugu estaldura funtzionalak formulatuz eta erabiliz.

Eraginkortasuna handitzeko konpositeen prozesuak automatizatzen ari gara, konposite birziklagarriak ere ikertzen ditugu, hala nola konposite termoplastikoak, eta erretxina likido termoplastikoak eta epoxi erretxina birziklagarri berriak erabiltzen ditugu.

Irtenbide integralak eskaintzen ditugu hondakin plastikoen ekonomia zirkularrerako eta hondakin horiek plastikozko piezak egiteko kalitatezko lehengai gisa berriz erabiltzeko. Alde horretatik, birziklatze mekanikoa eta kimikoa ikertzen ari gara, eta hortik ateratzen diren materialak compounding bidez birziklatze-ehunekoak dituzten plastikozko grantza berriak nola bihurtu ere. Automobilgintzara egokitutako bioekonomiako konponbideak ere garatzen ditugu, iturri natural berriztagarrietako materialak erabiliz.

Zerbitzuak

Saiakuntzak

Proiektu nabarmenak

foto 57 pieza fibra carbono

Aurreinpregnatu termoegonkorren erabileran oinarritutako fabrikazio malguko teknologiaren garapena, serie motz pertsonalizatuak zein produktibitate handiagoa eskatzen duten serie luzeak lantzeko. Fabrikazio-prozesuan prozesuaren eta produktuaren simulazio- eta modelizazio-tresnak ezartzen dira, baita tartean diren etapen arteko monitorizazio- eta komunikazio-tresnak ere, erabateko kalitatea ziurtatzeko.

Imagen 84 extrusión hilo

Helburu nagusia da material termoplastiko birziklatuaren compounding prozesuaren trazabilitatea eta kontrola ezartzeko premia larriari erantzutea, iturri fosiletatik datozen jatorrizko lehengaien kalitate baliokidea ziurtatzeko. Berreskuratutako material plastikoen tratamendu- eta formulazio-prozesuan (estrusio bidezko compounding prozesua) laguntzeko metodologia eta tresna osagarri egokiak definitzea, ahalik eta kalitate handiena ziurtatzeko.

Foto 109 filamento negro en boquilla

GAIKERek polipropilenozko (PP) compound berriak garatzen ditu, automobilgintzako osagaiak fabrikatzeko enpresaren ekoizpen-prozesuan erabiltzeko, polipropilenozko iturri birziklatuetatik abiatuta. Garapen horretan sartzen dira bai gaur egun erabiltzen diren produktuen karakterizazioa, bai oinarrizko lehengaiaren azterketan oinarritutako kontratipoen garapena, baita gaur egungo produktua hobetzeko gehitu beharreko gehigarriak, errefortzuak eta kargak ere, beharrezkoa bada.

AE2A8513

Proiektu honetan, GAIKERek epoxi oinarriko suaren kontrako formulazio birziklagarriak eta SMC teknologiaren bidez prozesa daitezkeenak nola lortzen diren ikertu du. Formulazio horiek ibilgailu elektrikoari eskatzen zaizkion suarekiko portaera-baldintzak betetzen dituzte (ohiko ibilgailuari eskatzen zaizkionak baino zorrotzagoak), eta isolamendu akustikoko propietate onak dituzte.

 

Eusko Jaurlaritzak diruz lagundua

 

foto 57 pieza fibra carbono

Ibilgailu-belaunaldi berrien osagaietan integratutako funtzionalitateak arindu eta gehitu behar direnez, gero eta erakargarriagoa da konposite birziklatuak eta birziklagarriak erabiltzea. Horregatik, plastikoak ezinbesteko materialak dira auto modernoaren kontzepzioan.

Foto 56 desarrollo de prepreg 5

C2CC proiektua basaltoaren ondoriozko zuntz mineral berrietan oinarritutako material konposatu zatigarriak ikertzen ari da, biomasatik eratorritako erretxina termogogorgarri berritzaileekin lotuta. Gainera, material konposatu horiek kimikoki “deskonposatu” ziren erretxinak eta zuntz termoplastikoak berreskuratzeko. C2CC proiektuak frogatzen du kontzeptu horren bideragarritasun teknikoa osagai autopropultsatu errealetan, eta autopropultsioko industriaren eta produkzio-instalazioen itxaropenak betetzen dituela.

  Proiektu honek Europar Batasuneko erakunde den Berrikuntzaren eta Teknologiaren Europako Institutuaren (EIT) finantzaketa jaso du, Europako Batzordearen Horizon 2020 ikerketa- eta garapen-programaren esparruan, 1805 zenbakidun kontratuaren pean.
foto 71 TAPE

Konposite termoplastikoak konposite termoegonkorren eta xafla metalikoaren alternatiba bikaina dira. Hala ere, merkatuan ezartzeko, haiek prozesatzeari lotutako muga batzuk gainditu behar dira. Helburu horrekin sortu da ZE-KOMP proiektua. Proiektu horretan, fabrikazio-prozesu optimizatu eta fidagarriak garatuko dira, prozesu horien jasangarritasuna hobetuko da ingurumenaren, kostuen eta fabrikazio-kadentzien ikuspegitik.

Eusko Jaurlaritzak diruz lagundua

No results found.

Aditu batekin hitz egin nahi duzu orain?

Juan Ramón Alonso

Konposite eta polimero funtzional jasangarrien merkatuko arduraduna